Entre el 7 de febrer i el 14 de març hem desenvolupat les sessions del taller familiar “Treballo com un jardiner”, dirigides a famílies amb nines i nins d’entre 3 i 12 anys. Aquest projecte educatiu va ser el guanyador de la Beca Pilar Juncosa a un Projecte d’Educació Artística 2025, creat per Connecta Cultura (Tina Codina) i els artistes del Taller d’Art d’Esment. Les sessions han estat conduïdes per Irene Gayà i Antònia Huguet, educadores de la Fundació Miró Mallorca.
Al llarg de cinc sessions les famílies participants han anat creant una instal·lació participativa, que ha crescut com un jardí viu. Els artistes del Taller d’Art d’Esment, amb la mediació de Tina Codina, varen elaborar una proposta de mòduls inspirats en l’univers poètic i formal de Joan Miró, que ha anat actuant com a detonant de la construcció de la instal·lació.
El projecte, inspirat en els ecosistemes naturals per a explorar conceptes com diversitat, interdependència, transformació i cooperació, ha permès generar un espai on cada participant ha pogut afegir, modificar o jugar amb els elements del jardí, i contribuir així a una obra col·lectiva i mutant. El jardí ha estat un reflex de la pluralitat de ritmes, capacitats i mirades dels qui hi han intervingut.
La metodologia emprada ha combinat cocreació, pedagogia activa i experiència lúdica i, a partir de diferents àmbits en què es podia circular de forma lliure, ha permès que els participants generassin les seves creacions, establint vincles entre art, natura i comunitat. Una proposta viva on hem experimentat l’art com un sistema ecològic compartit.
Hem gaudit d’uns matins plens de creativitat, en què l’experimentació artística, la col·laboració, la inspiració en el món de la natura i de Miró, i la transformació han estat els protagonistes indiscutibles de la jornada. Gràcies a totes les famílies que ho heu fet possible!