Rosell Meseguer
Guanyadora del Premi Biennal d'Edició Pilar Juncosa i Sotheby's 2018 concedit per la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. Artista visual i Doctora en Belles Arts, Universitat Complutense de Madrid, on actualment és docent en Màster i grau. Des de 2005 treballa entre Europa i Amèrica Llatina.
Després de ser finalista en Descubrimientos PHOTOEspaña 2004, va ser seleccionada per formar part de la mostra: Mediterranean Between Reality and Utopia, a la Photographers’ Gallery, Londres, amb el seu projecte: Bateria de cendres. Metodologia de la defensa. Ha exposat també en llocs com Arts Santa Mònica, Barcelona, Kulturhuset, Stockholm; Museu Nacional de fotografia, Copenhaguen o el Museu Leopoldo Rother a Bogotà. Fascinada per la Guerra Freda i la Propaganda, va desenvolupar el seu projecte: OVNI Archive, un arxiu atípic, format per diverses instal·lacions i sèries fotogràfiques, el mateix va ser exposat per primera vegada en Escorxador Madrid (2010-2011); i posteriorment en Galerie im Taxispalais, Innsbruck, Museu d’Art Carrillo Gil, Ciutat de Mèxic, ARTIUM, Vitòria Gasteiz, Sonar Santiago-2016 o Art Center South Florida, Miami.
Mentrestant ha fet presentacions de la seva obra en espais com el M.N.C.A.R.S. Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, Manifesta 8, 2010-2011, Plat () form 2013, Fotomuseum Winthertur, Zuric; la seva obra està en col·leccions com la del C.A.2M. Centre d’Art Dos de Maig Madrid; Fundació AENA; Reial Acadèmia d’Espanya a Roma; col·leccions privades als Estats Units (Board Whitney Museum, Nova York), Amèrica Llatina i Espanya (Assegurances DKV). Al 2017 l’Institut Valencià d’Art Modern, IVAM, UNICAJA i la Fundació Ankaria també han adquirit obra de l’artista.
El seu treball es desenvolupa en diferents mitjans – fotografia, instal·lació, arxiu, publicacions, dibuixos, pintura i vídeo-vinculat a la investigació dels processos històrics i les conseqüències sociopolítiques i econòmiques. Analitza la construcció de la història i la creació de metodologies de documentació que s’han desenvolupat des de l’any 2001 en diverses investigacions en el M.O.MA, Nova York; Tate Britain, Londres; Centre Georges Pompidou, Paris; Cannonball, Miami, Florida o la Biblioteca Nacional d’Espanya BNE, Madrid i la seva pertinença al grup de recerca: Decolonizing knowledge and aesthetics, entre Escorxador i Goldsmiths University.
Actualment està desenvolupant el projecte: El Invisible, sobre una capa invisible descoberta per un grup de científics alemanys, el projecte ha estat exposat a Tabacalera Madrid i el Centre Párraga, Múrcia.